четвер, 23 грудня 2010 р.

КОМУНАЛЬНІ ВІЙНИ. АТАКА КЛОНІВ

/влада клонувала пеню за комунальні послуги/

Закони не можна порушувати, їх потрібно  лише використовувати.


17 грудня Верховна Рада України прийняла Закон «Про внесення зміни до статті 2 Закону України «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги», яким скасувала заборону стягувати пеню за невчасну оплату комунпослуг  та направила його на підпис Президенту. Та чи буде пеня реально запроваджена з 1 січня 2011 року.
22 грудня Президент поставив свій підпис тим самим  відродивши ПЕНЮ за комунальні послуги.
Відповідно до внесених 17 грудня 2010 року змін дія Закону «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги» припиняється 1 січня 2011 року. Нарахування та стягнення пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги здійснюється на суму заборгованості, яка утворилася з 1 січня 2011 року. Будьте уважні не піддавайтесь на провокації комунальних підприємств.
Відповідно до аналогічної норми, яка діяла до 1996 року, пеня нараховувалася в розмірі 0,01% за кожен день прострочення, але не більше, ніж сама заборгованість, яка кожні три роки скасовувалася.             Якщо буде прийнято новий житловий кодекс то розмір пені буде збільшено до 0,1%
У ст. 20 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» встановлено, що споживач зобов'язаний сплачувати пеню у разі несвоєчасного здійснення платежів за житлово-комунальні послуги у встановлених законом чи договором розмірах. Тому для створення механізму стягнення пені одночасно із прийняттям рішення про скасування заборони стягнення пені необхідно внести відповідні зміни до Закону України «Про житлово-комунальні послуги», а у разі необхідності, і до інших законів, які регулюють надання окремих видів таких послуг (Законів України «Про теплопостачання», «Про питну воду та питне водопостачання» тощо), визначивши в них розмір пені та її максимальну величину. Такий підхід був відображений у п. 17 Правил користування приміщеннями житлових будинків, затверджених Постановою Кабінету Міністрів України від 8 жовтня 1992 року №572, яка діяла до прийняття Закону України «Про тимчасову заборону стягнення з громадян України пені за несвоєчасне внесення плати за житлово-комунальні послуги».
Отож, споживачам слід бути уважними при укладанні договорів з надавачами комунальних послуг, з метою недопущення встановлення в них розміру пені за несвоєчасну оплату.
 Не піддавайтесь на стандартну провокацію працівників комунальних підприємств коли вони вимагають підписати угоду одразу на порозі вашої квартири. Оскільки ви не фахівець, законодавством вам надається 30 днів на ознайомлення з текстом та отримання консультацій у відповідних фахівців. Тому не дивлячись на танць «Святого ВІТА» чи піну з уст яку будуть точити представники комунальної організації візьміть два екземпляри угоди і запропонуйте їм прийти чере місяць.  
Тому до внесення відповідних зміни до Закону України «Про житлово-комунальні послуги» в частині встановлення розміру пені, чи інших законів, які регулюють надання окремих видів таких послуг штрафних санкцій з вас не стягнуть.

Що потрібно зробити щоб уникнути проблем :

- Для цього ви повинні бути власником приміщення(квартири).
- Приміщення повинно числитися на „балансі” ЖЕК-у.
            На підставі документів виданих бюро технічної інвентаризації, та відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” (далі ЗУпЖКП) вiд 24.06.2004  №1875-IV ви являєтесь власником приміщення(квартири).
            На базі цього закону ЗУпЖКП - власник приміщення, будинку, споруди, житлового комплексу або комплексу будинків  і  споруд  (далі  -  власник)  -  фізична  або юридична  особа,  якій  належить право володіння,  користування та розпоряджання приміщенням, будинком, спорудою, житловим комплексом або  комплексом  будинків і споруд, зареєстроване у встановленому законом порядку.
            Якій відповідно ЗУпЖКП ст.23 п.3 (у разі спільної власності  кількох  співвласників  рішення щодо  утримання  на  балансі  та/або управління майном приймається відповідно до закону) в багатоквартирному будинку – визначає балансоутримувача на зборах власників (Верховна Рада України не розробила закон, яким визначається балансоутримувач на даний час).
            Балансоутримувачем згідно ЗУпЖКП ст.1 аб.3 (балансоутримувач будинку,  споруди,  житлового комплексу  або комплексу будинків  і  споруд  (далі - балансоутримувач) - власник або юридична особа,  яка  за  договором  з  власником  утримує  на балансі відповідне майно,  а також веде бухгалтерську, статистичну та іншу передбачену законодавством звітність,  здійснює розрахунки коштів,  необхідних  для  своєчасного  проведення  капітального  і поточного ремонтів та утримання, а також забезпечує управління цим майном  і  несе  відповідальність  за  його  експлуатацію згідно з законом) є вибрана вами юридична особа (на офіційних зборах власників приміщень), яка після підписання з вами договору на балансоутримування становиться балансоутримувачем всього будинку.

Ваші дії.

            Ви повинні написати листа в ЖЕК з вимогою надати документальне підтвердження слудуючого:
1. Він являється юридичною особою (надати копії відповідних документів) .
2. Він має повноваження від власників квартир будинку (більше 50%) на балансоутримання (визначається зборами власниками квартир будинку).
            Тепер ми маємо дві ситуації, ЖЕК підтвердив 1 та 2 (а цього він не може зробити, розповім далі), ЖЕК не підтвердив 1, чи 2, чи ні одного з них, чи взагалі відмовився надавати інформацію.

I. ЖЕК підтвердив 1 та 2 (так як воно повинно було бути).

            Якщо ЖЕК підтвердив свої повноваження що він є юридичною особою та має від власників приміщень будинку повноваження на балансоутримування, надаєте заяву  “Начальнику ЖЕК договор на балансоутримання ”.
            Балансоутримувач (ЖЕК) повинен надати вам типовий договір на балансоутримування (котрий не прийнятий ще Кабінетом Міністрів України) в якому визначається відносини між юридичною особою та власником приміщення.
            По ЗУпЖКП типовий договір на балансоутримування повинен бути розроблений КМУ. На даний час він не розроблений.

            Після підписання договору з юридичною особою (балансоутримувачем) власник приміщення становиться споживачем. Відповідно до ЗУпЖКП споживач  зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг виконавцем(балансоутримувачем) на основі типових договорів:

- типовий договір на централізоване опалення, постачання холодної та гарячої води та водовідведення -  Постанова КМУ №630 від  21.07.05

- типовий договір на надання послуг на утримання будинків та при будинкових територій -  Постанова КМУ №560 від 12.07.05

II. ЖЕК не підтвердив 1 та 2, чи взагалі відмовився надавати інформацію. (так як воно є насправді).
Чекаєте визначений законом термін  30 днів на відповідь і пишете скаргу в Самбірську місьрайонну прокуратуру на те що ЖЕК не надав вам у встановлені терміни відповідь.
            За законом ЗУпЖКП ст.20 п.1 споживач зобов’язаний укласти договір на надання житлово-комунальних послуг підготований виконавцем (балансоутримувачем) на основі типового договору. Так як ЖЕК не є балансоутримувачем (типовий договір не прийнятий ще Кабінетом Міністрів України), то з юридичною особою ЖЕК розривається договори на надання послуг (утримання будинку та при будинкової території, опалення, водопостачання та водовідведення, газопостачання, електропостачання).
            Тому, пишете заяву  “Начальнику ЖЕК договор на балансоутримання”, чекаєте 45 днів відповіді. Так як вона буде негативною (ЖЕК не є балансоутримувачем), то пишете одну чи п’ять заяв 

“Начальнику ЖЕК розірвання договору на послуги”
“Начальнику Тепломережі розірвання договору на послуги”
“Начальнику Водоканал розірвання договору на послуги”
“Начальнику Газопостачання розірвання договору на послуги”
“Начальнику Елекромережі розірвання договору на послуги”

            Але так як договори на електропостачання та газопостачання складені з точки зору здорового глузду, та послуги надаються вчасно та в повному об’ємі, тому можливо не є добрим карати тих, хто цього не заслужив, за помилки нашої влади.
            Запам’ятайте, вся ваша переписка з комунальними організаціями повинна бути в двох екземплярах з обов’язковою реєстрацією вхідного на вашій копії(відповідь через 45 днів).  Якщо вас спробують притягнути до суду, що є малоймовірним ці заяви та відповіді будуть вашими доказами сумлінного дотримання законів України.
            Після розірвання договорів ви попадаєте в неправове русло(патовий стан), коли не ви, не вас неможливо притягнути до юридичної відповідальності через суд чи іншим чином.

Це була закладка фундаменту майбутніх ваших баталій з комунальними організаціями Самбора і не тільки   за пеню яку вам без підставно нараховуватимуть комунальні організації. Тому бажано не тягнути з надсиланням перерахованих вище заяв в ЖЕК та прокуратуру.  Зрозуміло чим більше жителів Самбора напишуть такі заяви в ЖЕК а тим більше в прокуратуру то це змусить її реально відреагувати на звернення громадян а не обмежитись простою відпискою типу розбирайтесь тим  самі між собою в суді.
Отже через певний час ви виявите у запханих в двері квитанціях  в графі пеня якусь суму. Зрозуміло що заключених угод з комунальними організаціями у вас немає, тому взагалі їх вимоги безпідставні, в законах на постачання води, тепла, та ком.послуг з обслуговування будинку пеня не прописана тому одразу пишете в дані організації заяву (рекомендованим листом з повідомленняма про вручення)  з вимогою негайно скасувати нараховану вам незаконно пеню.
Якщо угоди з вами на даний момент не заключено В ЖОДНОМУ РАЗІ НЕ ВИКОНУЙТЕ ЖОДНИХ ПЛАТЕЖІВ цим ви визнаєте свій борг перед комунальною організацією.
 Зрозуміло що вони так просто не здадуться.  Якщо у вас є заключена угода з комунальною організацією в якій не прописано розмір пені то  справно сплачувати за надані послуги в зобов»язані. Тому майте на увазі не піддавайтесь на провокації  ви можете  сплачувати за комунальні послуги без використання надрукованих комунальними організаціями бланків тобто суму без пені яка вказана на надрукованому бланку квитанції.
 В кожному відділенні Ощадного банку є набір чистих бланків  РАХУНОК НА СПЛАТУ ІНШИХ ПЛАТЕЖІВ  ф.3-а. Щоб скористатись даним способом оплати вам потрібно знати реквізити ортимувача коштів (розрахунковий рахунок, МФО банку, ЗКПО, назва організації) щоб вписати їх в згаданий вище бланк. Реквізити повинні бути надруковані на наданій вам комунальною організацією квитанції.  Оскільки вони також хочуть бути «хитрими» то даної інформації на квитанції може і не бути тому  існує декілька шляхів для отримання даної інформації це звернутись письмово в дану організацію з запитом або поцікавитись реквізитами у найближчому до вас відділення Ощадного банку. Працівникам Ощадного банку трошки не зручно працюватим з не типовими квитанціями  за комунальні послуги тому вас може чекати невеличкий супротив працівника банку оскільки відмовити вам не мають права сміливо вимагайте прийняття вашого платежу на наданому вами бланку. Додатково майте на увазі за  такий спосіб оплати банк не повинен брати з вас плати за послуги оскільки отримувачем платежу значиться комунальна організація яка сама сплачує банку комісійну винагороду за переказ грошей на їх рахунок.


“Начальнику ЖЕК договор на балансоутримання”
Начальнику ЖЕК[назва підприємства]
ФІБ начальника ЖЕК

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас заключити договір на балансоутримання відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  № 1875-IV.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]

“Начальнику ЖЕК розірвання договору на послуги”


Начальнику ЖЕК[назва підприємства]
ФІБ начальника ЖЕК

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас розірвати договір №[номер договору] на надання послуг на утримання будинку та прибудинкової території, так як ці послуги відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  №1875-IV повинен надавати балансоутримувач.
            В зв’язку в цим з [дата] договір №[номер договору] втрачає силу, та оплата за послуги переходить до балансоутримувача.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]


“Начальнику Тепломережі розірвання договору на послуги”
Начальнику Тепломережі[назва підприємства]
ФІБ начальника Тепломережі

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас розірвати договір №[номер договору] на надання послуг теплопостачання та гарячої води, так як ці послуги відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  №1875-IV повинен надавати балансоутримувач.
            В зв’язку в цим з [дата] договір №[номер договору] втрачає силу, та оплата за послуги переходить до балансоутримувача.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]

“Начальнику Водоканал розірвання договору на послуги”
Начальнику Водоканал[назва підприємства]
ФІБ начальника Водоканал

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас розірвати договір №[номер договору] на надання послуг водопостачання та водовідведення, так як ці послуги відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  №1875-IV повинен надавати балансоутримувач.
            В зв’язку в цим з [дата] договір №[номер договору] втрачає силу, та оплата за послуги переходить до балансоутримувача.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]

“Начальнику Газопостачання розірвання договору на послуги”
Начальнику Газопостачання[назва підприємства]
ФІБ начальника Газопостачання

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас розірвати договір №[номер договору] на надання послуг на газопостачання, так як ці послуги відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  №1875-IV повинен надавати балансоутримувач.
            В зв’язку в цим з [дата] договір №[номер договору] втрачає силу, та оплата за послуги переходить до балансоутримувача.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]

“Начальнику Елекромережі розірвання договору на послуги”

Начальнику Електромережі[назва підприємства]
ФІБ начальника Електромережі

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон

Заява

            Прошу Вас розірвати договір №[номер договору] на надання послуг на електропостачання, так як ці послуги відповідно до Закону України „Про житлово-комунальні послуги” від 24.06.2004  №1875-IV повинен надавати балансоутримувач.
            В зв’язку в цим з [дата] договір №[номер договору] втрачає силу, та оплата за послуги переходить до балансоутримувача.

Дата                                                                                                                         ФІБ[від кого]




Варіант Заява в прокуратуру про не надання відповіді на письмовий запит


                                                         Cамбірська міжрайонна прокуратура
Вул.І.Филипчака 4а, м.Самбір,81400

ФІБ[від кого]
власника квартири за адресою
Адреса
Телефон
                                                        

Про дії, що містять ознаки злочинів, передбачених
ст.182, ч.2 ст.189 КК України, ст.212-3 КУпАП

З А Я В А

/НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/  регулярно направляє на мою адресу  необгруновані вимоги на оплату за послуги які не обгрунтовані правовим чином. На даний момент між мною та /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ не встановлені правові відносини  відповідно до ч.1 ст.19   Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, починаючи з 01 січня 2006 року   відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних умовах.
Пункт 2 ст. 638 Цивільного кодексу України визначає, що договір укладається шляхом пропозиції однієї сторони укласти договір (оферти) і прийняття пропозиції (акцепту) другою стороною.
Пунктом 3  ст.21 Закону України «Про житлово-комунальні послуги» закріплено обов’язок виконавця підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором.
Починаючи з 01/01/2006 р. пропозицій заключення угоди від   /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ мені не поступало.

Працівники /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/  неодноразово особисто та телефоном повідомлялись про те що таким чином вони порушують чинне законодавство.
Тим більшим було моє здивування, коли я продовжував отримувати повідомлення  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ щодо сплати суми не існуючої заборгованості. 

Така вимога сплати коштів від о /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/, не може бути прийнята як доказ того, що  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ вправі спілкуватися зі мною по питаннях сплати даної не підтвердженної правовим чином вимог.  Так як  до вимоги не було прикладено навіть ксерокопії договору-доручення чи іншого документу який би уповноважував  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ діяти  виключно в моїй справі  , також не було додано жодного правовстановлюючого документу: який би свідчив про право  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ вести заявлену господарську діяльність.

«__» ______ 2011р. я звернувся з запитом до  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ щодо отримання письмової інформації або надання доступу до офіційних документів  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ відповідно до ст.32ЗУ «Про інформацію» які підтверджують наявність в мене зобовязань стосовно оплати їх послуг. Проте, в порушення мого конституційного права на інформацію станом на «__» ____ 2011р. відповідь на запит не одержано попри закінчення місячного терміну передбаченого Законом України «Про інформацію», дата надходження запиту до адресата підтверджується копією поштового повідомлення по вручення кореспонденції «___» _______ 2011р. адресатові.
Вказані діяння мають ознаки адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-3 КУпАП “Порушення права на інформацію». Також прошу перевірити вказане діяння на предмет корупційного правопорушення, передбаченого пунктом «г» ч.1 ст.5 ЗУ «Про боротьбу з корупцією»
Статтею 32 Конституції України визначено, що ніхто не може зазнавати втручання в його особисте і сімейне життя, крім випадків, передбачених Конституцією України. Отже, збирання, зберігання, використання та поширення особистої інформації про особу без її згоди є прямим порушенням чинного законодавства.

На підставі наведеного, беручи до уваги  те, що в поєднанні дії посадових осіб  НАЗВА КОМУНАЛЬКОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ.  щодо стягення з мене неіснуючої заборгованості можна кваліфікувати за ч.2 ст.189 ККУ «…Вимагання, вчинене… за попередньою змовою групою осіб…» та ст.182 ККУ «Порушення недоторканості приватного життя», ст. ст.15,18,29 Закону України «Про звернення громадян», ст.ст.12,20 Закону України «Про прокуратуру», ст.212-3, п.11 ч,1 ст.255 Кодексу України про адміністративні правопорушення


ПРОШУ:

1.      Прийняти дану заяву до розгляду;
2.      Провести перевірку викладених у даній заяві фактів щодо протиправних дій посадових осіб  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ ;
3.      Скласти протокол про вчинення посадовою особою адміністративного правопорушення, передбаченого ст.212-3 КупАП, та направити даний протокол до суду для подальшого притягнення цієї особи до адміністративної відповідальності за вчинене ним правопорушення;
4.      Поінформувати мене про результати розгляду даного звернення.

Додаток:
1.      Копія Лист-запит від __/__/2011 про надання  /НАЗВА КОМУНАЛЬНОЇ ОРГАНІЗАЦІЇ/ документів;

«____» _______ 2011 року                       /                                  /

Немає коментарів:

Дописати коментар