четвер, 31 березня 2011 р.

КОМУНАЛЬНІ ВІЙНИ. Війна х[цензура]ня головне маневри.

Як укладати угоди з комунальними організаціями
 Нарешті звершилось чудо комунальна організація висловила бажання заключити угоду.  В 9 випадках з 10 це буде представник ЖЕК, ВОДОКАНАЛУ, ТЕПЛОМЕРЕЖІ і т.д на порозі вашої квартири. З грізним видом він буде розмахувати перед вашим обличчам бланками угоди і вимагати тут і вже підписати угоду.
Розглянемо декілька варіантів розвитку подій.
            По перше ви не можете відмовитись від підписання угоди оскільки згідно чинного законодавства Закон України „Про житлово-комунальні послуги”
Стаття 19. Учасники договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг
1. Відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Стаття 20. Права та обов’язки споживача
3. Споживач зобов’язаний:
1) укласти договір на надання житлово-комунальних послуг, підготовлений виконавцем на основі типового договору;
            Але підписувати не читаючи папірці які вам тиче представник комунальної організаці ви також не зобовязані. Вище згаданим Закон України „Про житлово-комунальні послуги” оскільки ви не фахівець в галузі комунального господарства чи юриспруденції ви маєте ГАРАНТОВАНО 30 ДНІВ !!!!! на ознайомлення з тектом угоди та консультації з відповідними фахівцями. Тому на корню присікайте спробу комунальних бандитів примусити вас підписати угоду на порозі квартири. Не піддавайтесь на стандартний  психологічний фокус що це типова угода всі підписують і ви також підпишіть не відбивайтесь від загального стада. Черговим способом буде спроба вирвати ваш підпис на угоді  яку датовано заднім числом. Можливий варіант коли вам будуть пропонувати підписати тільки один екземплярі угоди (запамятайте екземплярів угоди повинно бути 2 шт.)
Реальний також такий цікавий  варіант коли представник комунальної організації буде пропонувати вам поставити підпис на не заповнених бланках угоди мотивуючи це турботою про ваш час і він все заповнить сам (так на хвильку подумайте що він там може повписувати). Також можливий варіант (і такі чудеса бувають ) вам принесли, вислали чистий або частково заповнений бланк угоди з підписами та печатками комунальної організації. Раз таке чудо сотворилось сміло ставте в пустих графах свої значененя наприклад ПЕНЯ 0%, ТЕРМІН ВНЕСЕННЯ ПЛАТЕЖІВ – БЕЗТЕРМІНОВО, ПОСЛУГИ з ПРИБИРАННЯ СХОДОВИХ КЛІТОК- БЕЗКОШТОВНО і т.д
            Майте на увазі ви зобовязані направити підписану угоду або заперечення до угоди в термін 30 днів від дати отримання пропозиції угоди.  Факт відсутності вашої реакції на пропозицію буде розцінюватись як відмова від укладення угоди і це може бути використано проти вас у випадку судового позову комунальників.
 
Ознайомлення з текстом угоди
Прислів’я „хитрість – сурогат розуму” чітко підходить під угоди які надають для підпису комунальні організації не свідомим жителям Самбора.  Законодавство визначає   Істотні умови договору між виконавцем/виробником  та споживачем  які повинні міститсь у запропонованому вам варіанті угоди
      1. Істотними умовами договору на надання  житлово-комунальних
послуг є:
      1) найменування сторін;
      2) предмет договору;
      3) вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх
складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг;
      4) порядок оплати за спожиті житлово-комунальні послуги;
      5) порядок  перерахунків  розміру плати за житлово-комунальні
послуги в разі їх ненадання  або  надання  не  в  повному  обсязі,
зниження їх якості;
      6) права та обов'язки сторін;
      7) порядок контролю та звіту сторін;
      8) порядок  вимірювання  обсягів та визначення якості наданих
послуг;
      9) визначення точок розподілу,  в яких відбувається  передача
послуг від виконавця/виробника споживачу;
      10) порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо
їх експлуатації та відновлення (ремонту);
      11) умови  доступу  в  квартиру,  будинок,   приміщення,   на
земельну  ділянку  для усунення аварій,  неполадок,  огляду мереж,
зняття контрольних показників засобів обліку;
      12) порядок здійснення ремонту;
      13) відповідальність сторін та штрафні санкції за невиконання
умов договору;
      14) порядок вирішення спорів;
      15) перелік форс-мажорних обставин;
      16) строк дії договору;
      17) умови зміни, пролонгації, припинення дії договору;
      18) дата і місце укладення договору.
      2. Крім  істотних  договір  може містити інші умови за згодою
сторін.
      3. Договір  на  надання  житлово-комунальних  послуг  набирає
чинності з моменту його укладення.
      4. У разі якщо виконавець не є виробником,  відносини між ним
та виробником  регулюються  окремим  договором,  який  укладається
відповідно до вимог цієї статті.
      5. Процедура погодження договору відбувається протягом одного
місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.
      6. У разі зникнення потреби в отриманні послуги  або  відмови
споживача  від  користування послугою виконавця/виробника споживач
має право розірвати договір у порядку, встановленому законом.
 . Давайте трохи пройдемося по деяких  пунктах пропонованих угод.
1. Ні в якому разі не можна погоджуватися з посередництвом ЖЕКу в послугах, які він не надає – електропостачання, газо-, водо-, теплопостачання, водовідведення тощо для цих всіх організацій існують свої типові варіанти угод. З виконавцями/виробниками цих послуг потрібно окремо укласти договори. Перелік послуг не відповідає Типовому переліку (див. Постанову КМУ від 20.05.2009 р. № 529). Ви можете забажати щоб жек надавав вам послуги наприклад з прибирання підвальних приміщень що Самбірські ЖЕКи забувають вписувати в угоди але відсутність даної послуги приводить до псування фундаментів будинку та труб тепло та водопостачання.
2. Майже у всіх угодах комунальних служб прописано умова що в разі зміни тарифів вас не повідомляють або пропонують cамим читати про це в ЗМІ про таку подію а просто зобовязують їх оплачувати це суперечить п.п. 5.1.2, 5.4.3, 5.4.4, ч. 1 ст. 15 ЗУ „Про захист прав споживачів” та ч. 5 ст. 32 ЗУ „Про житлово-комунальні послуги”. Комунальна організація  не пізніше, ніж за 30 днів повиненна повідомити споживача (в законі – в однині) про зміну тарифів. Споживач не повинен купувати інформацію про продукцію (друковані ЗМІ не безкоштовні!). Не треба тут плутати порядок оприлюднення законів та підзаконних актів з інформацією про продукцію (товари, роботи, послуги), що отримується споживачем на договірних умовах.
3. Тепер розглянемо  право комунальників на вхід до вашої приватної власності. Так  Самбірський Водоканал в своїй угоді прописує ваше зобовязання допускати працівників Водоканалу та інших Спеціалізованих підприємств (зверніть увагу інших!!!!) для виконання поточних ремонтно-профілактичних робіт з 8:00 по 19:00. Тобто підписавши угоду з таким пунктом ви дозволяєте будь-кому хто покаже посвідчення водоканалу чи іншої  спеціалізованої організаціїї на перебування у вашій квартирі з 8:00 по 19:00.  Заперечити ви не можете тому що  очі бачили що руки підписували. Тому майте на увазі Власник квартири зобов’язаний безперешкодно допускати комунальників лише для усунення аварій. А щоб подивитися на елементи технічного обладнання, яке вони не обслуговують – вибачте, „пані Нонна Мордюкова”, лише з дозволу власника квартири. Комунальна кантора – не контролюючий орган, не суб’єкт владних повноважень.
4. Бажано звернути увагу як комунальна організація реагуватиме на ваші звернення скарги наприклад: Відшкодовувати Виконавцю витрати з проведення аналізу якості послуг в разі необґрунтованих претензій. Якщо погодитися на нього, то ЖЕК на всі скарги буде відповідати, що він білий і пухнастий та ще й вимагати за це від вас оплати.
5. Також перлою може бути не вказання терміну дії угоди. Що значить безстроковий договір? Має бути вказано конкретний строк. А  також прописано порядок розірвання угоди.
6. Ну і взагалі діамант комунальних угод Вимога погасити борг до підписання угоди. Також є нікчемною  вимога погасити борги перед розірванням договору. Розірвання договору не знімає відповідальність сторін по невиконанню зобов’язань на час дії договору.
7. Комунальні організації люблять прописувати покарання які понесете ви у випадку коли не будете вчасно вносити платежі тобто на вас накладеться ПЕНЯ. Але і тут комунальні бандити пробують хитрувати користуючись тим що більшість підписує угоди не читаючи.
В даний момент за законом пеня складає 0,01 відсотків за кожен день просрочки але не більше 100 процентів загальної суми боргу. А тепер подивіться в отримані вами угоди в розділах де говориться про пеню.  Там ви побачите слідуюче наприклад 0,1 за кожен день прострочки але дивним чином забули вказати максимальну межу або 0,5 за кожен день прострочки але не більше 200% загальної суми боргу.
8. Часто комунальні організації забувають вказувати точку передачі послуги. Так для послуги з теплопостачання точкою передачі послуг є відгалудження від стояка в квартирі а не як хоче Самбірська тепломережа фундамент будинку. Для водопостачання точками розподілу, в яких здійснюється передача послуг від виконавця споживачеві, є: у багатоквартирному будинку послуги з:
постачання холодної та гарячої води - після першої водозапірної арматури на відгалуженні від стояка у квартирі споживача;
водовідведення - зливний отвір санітарно-технічних приладів;
Аналогічно для газу та електричної енергії є свої точки передачі послуг. Це здавалось би дрібниця але у випадку прориву труб, обвалу стін і т.д ця фраза буде мати ключеве значення чи отримаєте ви компенсацію за шкоди чи ні або навпаки чи будете ви комусь  відшкодовувати збитки чи ні.
9.Також до угоди повинні бути додатки які містять перелік  послуг які будуть надаватись та їх вартість  про них дивним чином забувають комунальні працівники які пробують вирвати від вас підпис на угоді.
 Договір, до речі, не надає права відключати квартири боржників від комунікацій без попередження. Тим більше працівникам ЖЕКу. А працівники міліції взагалі не мають права в подібних випадках (крім випадків несанкціонованого доступу для ліквідації аварій) вриватися до квартир без державного виконавця з виконавчим листом та постановою про відкриття виконавчого провадження на руках.
 Ви ознайомились з текстом наданої угоди зконсультувались з фахівцями і тепер вам потрібно вибрати три можливі варіанти розвитку подій.
Варіант перший. Підписати угоду і не забути передати другий екземпляр в комунальну огранізацію обовязково з відміткою про прийняття або відправити рекомендованим листом з описом вкладення.
Варант другий. Передбачає вашу не згоду в цілому або з деякими  з пунктами наданого варіанту. Ви готуєте листа в якому вказуєте всі ваші зауваження стосовно угоди і пропонуєте їм підготувати новий варіант з урахуванням ваших пропозицій та описаними вище способами направляєте в комунальну організацію. Він самий простий в реалізації.
Варант третій. Аналогічний другому але в правовому плані бульш солідніший але потребує більше затрат часу та сил. Він має на меті оформлення всіх ваших пропозицій в так званий ПРОТОКОЛ РОЗБІЖНОСТЕЙ.
 Процес укладання угоди передбачає узгодження всіх умов угоди та усунення розбіжностей окремо по кожному пункту угоди. Що відповідає юридичній практиці.
Найбільш типова форма протоколу розбіжностей містить 4 основні графи
 Даний протокол є складовою частиною угоди № від _________
ПРОТОКОЛ РОЗБІЖНОСТЕЙ
До угоди № від __    __________2011
М.Самбір                                                          «______» ______________2011р.
№п/п
Редакція 1(ЖЕК)
Редакція 2 (Споживач)
Узгоджено













Підписи сторін
 Угоду підписуєте обовязково вказуючи «З протоколом розбіжностей від «__»_____2011р»
Тільки після того як прийдете до повної згоди по всім пунктам.
 В полі Узгоджено повинно бути проставлено який варант редакції прийнято. Наприклад РЕДАКЦІЯ 2 і під нею підписи сторін. Якщо пропонується інший варант який відмінний від запропонованих то ПРИМІТКА 1 і на окремому листі в в графі ПРИМІТКА 1 вказується повний текст узгодженої редакції
            Ні що не перешкоджає вам прикласти свій перелік послуг і проставити свої ціни Жек буде зобовязаний пропонувати свій варіант. Інакше без переліку послуг угода може бути легко оскаржена в суді але тоді вона взагалі не має змісту.
Після узгодження всіх пропозицій можна підписати угоду.
Все це на перший погляд може видатись складним але в реальності це досить проста хоча і не швидка рутинна робота.
Відправляючи протоколи розбіжностей обовязково напишіть супровідний лист. Приблизного змісту: з метою заключення угоди про надання (вкажіть яких послуг) на Ваш вих.№   від _______ направляю Вам протокол розбіжностей до угоди.
            Ще раз нагадую всю переписку виконувати  рекомендованими листами з повідомленням про вручення а особливо важливі з описом вкладення.
 Виникає запитання а щож робити тим хто вже попався на гачок комунальних бандитів і підписав кабальну угоду. Тут є два шляхи вирішення проблеми. Перший одразу написати гнівного листа і відізвати свій підпис але майте на увазі що ви зустрігнете значний опір комунальників типу очі бачили що руки підисували чи не знання не звільняє від відповідальності і т.д
Другий варіант більш юридично виваженіший  ваша угода скоріш за все має прописану умову що за місяць до закінчення терміну ви можете зголосити бажання її розірвати от якраз за місяць до закінчення дії угоди пишите листа з заявою про те що угода кабальна і порушує цілий ряд законів і ви не хочете її продовжувати і вимагаєте привести у відповідність з чиииним законодавством.

ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Начальнику Самбірського ЖЕК № ___
81400, м. Самбір, вул. ______________
ПУПОК А.А
81400, м. Самбір, вул. Зацвинтарна, 13

ЗАЯВА
в порядку захисту прав споживача
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону, виконавець (в даному випадку ЖЕК № __) зобовзаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Договір повинен містити істотні умови, регламентовані ч. 1 ст. 26 цього Закону.
ХХ.ХХ.2008 р. я звернувся в ЖЕК № ___ для отримання довідки про склад сім`ї Однак Ваш персонал протиправно поставив мені обов’язкову умову для отримання довідки – підписати типовий договір (а не договір) про надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 цього Закону, процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Такої можливості Ви мені не надали.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України „Про захист прав споживачів”, споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про послуги, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору до моменту замовлення послуг. Я не отримав на день підписання типового договору необхідної, доступної та достовірної інформації про послуги.
По суті, в порушення встановленого порядку укладення договору, мені було підсунуто на підпис два примірника типового договору без додатків. Типовий договір не укладається між сторонами, він є є лише основою для підготування проекту договору, який пропонується укласти.
Таким чином, я, нефахівець в галузі права, був введений в оману Вашим персоналом. Це я зрозумів згодом, отримавши необхідні юридичні консультації.
Ознайомившись із (типовим) договором про надання послуг із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, визнаючи за собою обов’язки власника із забезпечення схоронності жилого будинку (квартири), згідно з нормами, встановленими ст. 151 ЖК УРСР, я відкликаю свій підпис, поставлений під цим „типовим” договором (далі умовно називатиму його договором) . Вважаю, що цей договір укладено під впливом обману і він містить умови, які є несправедливими, недобросовісними, нерозумними і не відповідають нормам, встановленим законодавством, і пропоную врахувати зауваження, які висловлені нижче, при складанні нової редакції договору.
1. Договором не передбачена необхідність обстеження стану будинку та прибудинкової території, складання плану робіт утримання будинку та прибудинкової території, згідно з „Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій”, затверджених наказом від 17.05.2005 р. № 76 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства.
2. У договорі відсутні: вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг, що є порушенням вимог п. 3 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
3. У договорі не враховано вимоги п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, а саме, відсутній порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості.
4. У договорі не визначено порядок контролю та звіту сторін про надані послуги, що є порушенням п. 7 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
5. У договорі не визначено порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг, передбачений п. 8 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
6. Визначення місцезнаходження точок розподілу не відповідає нормам, встановленим п. 2.3.7 „Правил утримання жилих будинків і прибудинкових територій”, затверджених наказом від 17.05.2005 р. № 76 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства..
7. У договорі не визначено порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту), що є порушенням вимог п. 10 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
8. У договорі не повністю вказані умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку.
9. У договорі не визначено порядок здійснення ремонту, що є порушенням вимог п. 12 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
10. У договорі не повністю враховані істотні умови, передбачені п. 13 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” а саме, відповідальність та штрафні санкції за невиконання умов договору у розмірі, передбаченому п. 5 ст. 10 Закону України “Про захист прав споживачів”.
До укладання договору в новій редакції прошу врахувати таке:
1. Норми ст. 153 ЖК УРСР, які встановили, що ремонт будинків (квартир), що нале-жать громадянам, за їх бажанням можуть провадити підприємства побутового обслуговування населення.
На день відправки цієї заяви не маю бажання, щоб Самбірський ЖЕК № ____ проводило ремонт моєї квартири.
2. Керуючись п. 1. ст. 32 Закону України “Про житлово-комунальні послуги”, вимагаю до укладання договору в належній редакції не нараховувати мені плату за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
3. Послуги з утримання будинку та прибудинкової території, якщо будуть надані мені без моєї згоди, я розцінюватиму як добровільну, безоплатну допомогу на безповоротній осно-ві. Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 202 ЦК України, односторонній правочин може створювати обов’язки лише для особи, яка його вчинила.
4. Необхідність врахування моїх зауважень обумовлена вимогами ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, змістом ст. ст. 203, 208 ЦК України – правочин (договір) є чинним, якщо він відповідає загальним умовам дійсності правочину, зокрема зміст договору (правочину) не може суперечити актам цивільного законодавства.
5. Відповідно ст. 18 Закону України „Про захист прав споживачів”, умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов’язків на шкоду споживача, зокрема: — встановлення жорстких обов’язків споживача, натомість надання послуги, обумовленої лише власним розсудом виконавця; надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від виконавця у зв’язку з розірванням або невиконанням ним договору; установлення обов’язкових для споживача умов, з якими він не мав реальної можливості ознайомитися перед укладенням договору; встановлення обов’язку споживача виконати всі зобов’язання, навіть якщо продавець (виконавець, виробник) не виконає своїх.
 
ХХ.ХХ.2009 р. ПУПОК

1 коментар:

  1. “Я не міг би закрити свій перший дім без пана Бенджаміна Лі! В цій угоді Бенджамін та його команда пішли за мене. Він з легкістю впорався з моїм дуже жорстким розворотом і завжди був доступний для мене, коли у мене були запитання (а в мене було багато), навіть коли він був далеко від офісу, що я дуже вдячний! Він та його команда впорались із багато продавців у останню хвилину і невтомно працювали, щоб переконатись, що я можу закрити до закінчення терміну оренди (і моєї допомоги на перший внесок). Містер Бенджамін - надзвичайно обізнаний співробітник з питань позик, ввічливий і терплячий. Я пройшов кілька пропозицій щодо нерухомості до моєї остаточної покупки, і Бенджамін був там, щоб допомогти у кожному, часто координуючись із моїм агентом за кулісами. Я відчував підтримку протягом усього процесу. Завдяки Бенджаміну та невтомним зусиллям його команди, я тепер пишаюся власником будинку! Я б закликав Вас розглянути Бенджаміна Бріеля Лі для будь-якого виду позики. Пан, Бенджамін Лі Контактна інформація. Через WhatsApp + 1-989-394-3740 Електронна пошта - 247officedept@gmail.com.

    ВідповістиВидалити