вівторок, 16 жовтня 2012 р.

ЯК БОРОТИСЬ З ЖЕК в м.САМБІР

Коли ЖЕК відмовляється виконувати поточний ремонт...
На сьогодні стає типовою ситуація коли люди, сплачуючи вчасно за надані комунальні послуги не можуть добитись від ЖЕКу вчасного та якісного поточного ремонту. Особливо гостро стає проблема покрівель та дахів. Люди вимушені виконувати роботу та обов’язки ЖЕКу, щоб якось захистити свої помешкання від сирості та води.
Але гроші витрачені на ремонт ЖЕК відмовляється повертати, – найбільш типовими відмовками є:
відсутність коштів на проведення ремонту покрівлі, незважаючи на те, що споживачі сплачують у встановленому порядку кошти;
відсутність необхідних матеріалів або виконавців для проведення ремонтних робіт;
Щоб захистити свої інтереси споживачі мусять зробити наступні кроки:
Відповідно до п.2. ст24., та п.3. ст. 175. Житлового кодексу України житлово-експлуатаційні організації забезпечують схоронність житлового фонду і належне його використання. Невиконання обов’язків по ремонту жилого приміщення у випадках, викликаних невідкладною необхідністю, дає наймачеві (члену житлово-будівельного кооперативу) право провести ремонт і стягнути з наймодавця вартість ремонту або зарахувати її в рахунок квартирної плати ( внесків н експлуатацію і ремонт будинку кооперативу). Щоб довести, що є невідкладна необхідність необхідно зробити наступні речі: написати заяву до ЖЕКу ( у двох примірниках і зареєструвати їх) з викликом представника ЖЕКу для складення та підписання акту-претензію. Представник виконавця повинен зя’витися на виклик споживача не пізніше строку передбаченого договором. Акт-претензія складається споживачем та представником виконавця і скріплюється їхніми підписами. У разі неприбуття представника виконавця в погоджений умовами договору строк або необґрунтованої відмови від підписання акта- претензії він вважається дійсним., якщо його підписали не менш як два споживачі.
Акт-претензія споживача подається виконавцю, який протягом трьох робочих днів вирішу. Питання про перерахунок платежів або видає письмово споживачу обґрунтовану письмову відповідь в задоволенні його претензій.
Отримавши відповідь з відмовою провести поточний ремонт ви можете, приступати до ремонту .
Необхідно зібрати та зберегти квитанції, вартість матеріалів та виконаних робіт.
написати заяву до ЖЕКу, після здійснення ремонту, з проханням зарахувати вартість ремонту в рахунок квартирної плати або плати за обслуговування будинку та при будинкової території( для власників квартир) представивши йому копії квитанцій. Відповідно до п.1. ст. 906 Цивільного кодексу збитки, завдані замовнику невиконанням або неналежним виконанням договору про надання послуг за плату, підлягають відшкодуванню виконавцем, у повному обсязі, якщо інше не встановлено договором.
Після виконання вище згаданих дій, якщо ЖЕК відмовиться провести взаємозалік ви можете сміло не сплачувати квартирну плату або плати за обслуговування будинку та при будинкової території( для власників квартир). Не треба боятися погроз з ЖЕКу, що на Bас можуть подати в суд, Закон на Bашому боці.
Увага! Копії відповіді з ЖЕКУ обов’язково треба зберігати!
СТЕЖКА ВІЙНИ з ЖЕК
УВАГА!!! ЖЕК не може відмовити у видачі стандартних довідок про склад сімї не піддавайтесь на провокації працівників та керівництваЖЕК.
(як діяти в таких випадках пошукайте рекомендації в мережі інтернет)
Коли ви перестали сплачувати жеку добровільні внески до вас будуть приходити різного роду страшилки типу «попередження про несплату», «досудове попередження», фіктивна позовна заява.
НЕ ЛЯКАЙТЕСЬ. Всі ці папірчики не мають жодної юридичноїсили. Головною умовою єте що раз ви не платили то вже не платіть. Якщо ви заплатите хочаб копійку то тим самим ви визнаєте борг і термін позовної давності буде відраховуатись від дати вашої оплати.
В першу чергу пригадайте чи заключали ви після 1 січня 2006р. угоду з ЖЕК.
Якщо ні і мирно справу залагодити не вдалось то потрібно підготуватись і мати все необхідне для захисту своїх інтересів коли ЖЕК подасть на вас в суд за не сплату. З запропонованих взірців заяв вибиріть ту яка найбільше підходить до вашої ситуації. Заявуповинна бути написана в двох копія. Можете особисто занести заяву в ЖЕК або відправити заяву цінним листом з описом вкладення з квитанцією про отримання (зберігайте всі квитанці та вдповіді ЖЕКї)

ЗРАЗОК ЗАЯВИ
Начальнику СамбірськогоЖЕК___
81400, м. Самбір, вул. ______________
ПУПОК А.А
81400, м. Самбір, вул. Зацвинтарна, 13


ЗАЯВА
в порядку захисту прав споживача
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, відносини між учасниками договірних відносин у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону, виконавець (в даному випадку ЖЕК __) зобовзаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. Договір повинен містити істотні умови, регламентовані ч. 1 ст. 26 цього Закону.
ХХ.ХХ.2008 р. я звернувся в ЖЕК___ для отримання довідки про склад сім`ї Однак Ваш персонал протиправно поставив мені обов’язкову умову для отримання довідки – підписати типовий договір (а не договір) про надання послуг з утримання будинків і прибудинкових територій.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 цього Закону, процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін. Такої можливості Ви мені не надали.
Відповідно до ч. 2 ст. 15 Закону України „Про захист прав споживачів”, споживач має право на одержання необхідної, доступної, достовірної та своєчасної інформації про послуги, що забезпечує можливість її свідомого і компетентного вибору до моменту замовлення послуг. Я не отримав на день підписання типового договору необхідної, доступної та достовірної інформації про послуги.
По суті, в порушення встановленого порядку укладення договору, мені було підсунуто на підпис два примірника типового договору без додатків. Типовий договір не укладається між сторонами, він є є лише основою для підготування проекту договору, який пропонується укласти.
Таким чином, я, нефахівець в галузі права, був введений в оману Вашим персоналом. Це я зрозумів згодом, отримавши необхідні юридичні консультації.
Ознайомившись із (типовим) договором про надання послуг із утримання будинків і споруд та прибудинкових територій, визнаючи за собою обов’язки власника із забезпечення схоронності жилого будинку (квартири), згідно з нормами, встановленими ст. 151 ЖК УРСР, я відкликаю свій підпис, поставлений під цим „типовим” договором (далі умовно називатиму його договором) . Вважаю, що цей договір укладено під впливом обману і він містить умови, які є несправедливими, недобросовісними, нерозумними і не відповідають нормам, встановленим законодавством, і пропоную врахувати зауваження, які висловлені нижче, при складанні нової редакції договору.
1. Договором не передбачена необхідність обстеження стану будинку та прибудинкової території, складання плану робіт утримання будинку та прибудинкової території, згідно з „Правилами утримання жилих будинків та прибудинкових територій”, затверджених наказом від 17.05.2005 р. № 76 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства.
2. У договорі відсутні: вичерпний перелік житлово-комунальних послуг, тарифи та їх складові на кожну з цих послуг, загальна вартість послуг, що є порушенням вимог п. 3 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
3. У договорі не враховано вимоги п. 5 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, а саме, відсутній порядок перерахунків розміру плати за житлово-комунальні послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості.
4. У договорі не визначено порядок контролю та звіту сторін про надані послуги, що є порушенням п. 7 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
5. У договорі не визначено порядок вимірювання обсягів та визначення якості наданих послуг, передбачений п. 8 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
6. Визначення місцезнаходження точок розподілу не відповідає нормам, встановленим п. 2.3.7 „Правил утримання жилих будинків і прибудинкових територій”, затверджених наказом від 17.05.2005 р. № 76 Державного комітету України з питань житлово-комунального господарства..
7. У договорі не визначено порядок обслуговування мереж та розподіл повноважень щодо їх експлуатації та відновлення (ремонту), що є порушенням вимог п. 10 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
8. У договорі не повністю вказані умови доступу в квартиру, будинок, приміщення, на земельну ділянку для усунення аварій, неполадок, огляду мереж, зняття контрольних показників засобів обліку.
9. У договорі не визначено порядок здійснення ремонту, що є порушенням вимог п. 12 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”.
10. У договорі не повністю враховані істотні умови, передбачені п. 13 ч. 1 ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги” а саме, відповідальність та штрафні санкції за невиконання умов договору у розмірі, передбаченому п. 5 ст. 10 Закону України "Про захист прав споживачів”.
До укладання договору в новій редакції прошу врахувати таке:
1. Норми ст. 153 ЖК УРСР, які встановили, що ремонт будинків (квартир), що нале-жать громадянам, за їх бажанням можуть провадити підприємства побутового обслуговування населення.
На день відправки цієї заяви не маю бажання, щоб Самбірський ЖЕК № ____ проводило ремонт моєї квартири.
2. Керуючись п. 1. ст. 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги”, вимагаю до укладання договору в належній редакції не нараховувати мені плату за надання послуг з утримання будинків і споруд та прибудинкових територій.
3. Послуги з утримання будинку та прибудинкової території, якщо будуть надані мені без моєї згоди, я розцінюватиму як добровільну, безоплатну допомогу на безповоротній осно-ві. Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 202 ЦК України, односторонній правочин може створювати обов’язки лише для особи, яка його вчинила.
4. Необхідність врахування моїх зауважень обумовлена вимогами ст. 26 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, змістом ст. ст. 203, 208 ЦК України – правочин (договір) є чинним, якщо він відповідає загальним умовам дійсності правочину, зокрема зміст договору (правочину) не може суперечити актам цивільного законодавства.
5. Відповідно ст. 18 Закону України „Про захист прав споживачів”, умови договору є несправедливими, якщо всупереч принципу добросовісності його наслідком є істотний дисбаланс договірних прав та обов’язків на шкоду споживача, зокрема: — встановлення жорстких обов’язків споживача, натомість надання послуги, обумовленої лише власним розсудом виконавця; надання можливості продавцю (виконавцю, виробнику) не повертати кошти на оплату, здійснену споживачем, у разі відмови споживача укласти або виконати договір, без встановлення права споживача на одержання відповідної компенсації від виконавця у зв’язку з розірванням або невиконанням ним договору; установлення обов’язкових для споживача умов, з якими він не мав реальної можливості ознайомитися перед укладенням договору; встановлення обов’язку споживача виконати всі зобов’язання, навіть якщо продавець (виконавець, виробник) не виконає своїх.


ХХ.ХХ.2009 р. ПУПОК

Начальнику СамбірськогоЖЕК___
81400, м. Самбір, вул. ______________
ПУПОК А.А
81400, м. Самбір, вул. Зацвинтарна, 13



ЗАЯВА
Я являюсь власником квартири № _будинку № _ по вул. _ в м. Самборі на підставі реєстраційного посвідчення за реєстровим № _, виданого Волинським обласним бюро технічної інвентаризації.
Відповідно до ч. 1 ст. 19 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, відносини між учасниками у сфері житлово-комунальних послуг здійснюються виключно на договірних засадах.
Відповідно до п. 3 ч. 2 ст. 21 цього Закону, виконавець (в даному випадку ЖЕК___) зобовзаний підготувати та укласти із споживачем договір на надання житлово-комунальних послуг з визначенням відповідальності за дотримання умов його виконання згідно з типовим договором. При цьому договір повинен містити всі істотні умови, регламентовані ч. 1 ст. 26 цього Закону.
Відповідно до ч. 5 ст. 26 цього Закону, процедура погодження договору відбувається протягом одного місяця з дня внесення проекту договору однією із сторін.
З Вашої вини договір між мною та ЖЕК № __ до даного часу не укладено. А тому я припинив вносити Вам добровільні внески, остаточно переконавшись, що ЖЕК № ___ практично самоусунулось від обов’язків по утриманню будинку та прибудинкової території.
Послуги з утримання будинку та прибудинкової території, якщо і будуть надані мені без моєї згоди, я розцінюватиму як добровільну, безоплатну допомогу на безповоротній осно-ві. Відповідно до абз. 2 ч. 3 ст. 202 ЦК України, односторонній правочин може створювати обов’язки лише для особи, яка його вчинила.

Керуючись п. 1. ст. 32 Закону України "Про житлово-комунальні послуги”, вимагаю до укладання договору не нараховувати мені плату за надання послуг з утримання будинку та прибудинкової території.
Мотивовану відповідь на дану заяву прошу дати в установлений законом термін.

23.01.2009 р. ____



Начальнику СамбірськогоЖЕК___
81400, м. Самбір, вул. ______________
ПУПОК А.А
81400, м. Самбір, вул. Зацвинтарна, 13


ЗАЯВА
Я являюсь власником квартири № _ будинку № _ по вул. _ в м. Самборі.
Утримання будинку та прибудинкової території покладено наСамбірське ЖЕК № __.
Нараховуючи мені оплату за надані та ненадані послуги, Ви покликаєтесь на відповідні рішення Самбірського міськвиконкому, які є сумнівними з правової точки зору.
Відповідно до п. 2 „Порядку формування тарифів на послуги з утримання будинків та прибудинкових територій”, затверджених Постановою від 12.07.2005 р. № 560 КМ України, розмір тарифів (нормативних витрат, пов’язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій) визначається по кожному будинку окремо залежно від кількісних показників фактичного надання послуг з урахуванням забезпечення належного санітарно-гігієнічного, протипожежного, технічного стану будинків і споруд та прибудинкових територій згідно з типовим переліком послуг. Відповідно до ч. 3 ст. 32 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, розмір плати за утримання будинків і споруд та прибудинкових територій встановлюється залежно від капітальності, рівня облаштування та благоустрою. В рішеннях же зазначена структура та вартість послуг, пов’язана з утриманням будинку та прибудинкової території по ЖЕК № 1 та ЖЕК № 2, що грубо суперечить вищезгаданим нормам. Фактично це не що інше, як стереотип квартплати сталого розміру, яка нараховувалася квартиронаймачам до приватизації державного житлового фонду. Являючись власником квартири, а не квартиронаймачем державного житла, я не повинна сплачувати квартплату, а повинна лише відшкодовувати реальні витрати на утримання будинку та прибудинкової території відповідно до моєї частки в майні будинку. „Тарифи квартплати” згідно рішень Самбірського міськвиконкому не свідчать про розміри нормативних витрат, пов’язаних з утриманням будинків і споруд та прибудинкових територій, саме по житловому будинку № _ по вул. _ в м. Самборі.
Таким чином, всі суми по оплаті житлово-комунальних послуг, які Ви повинні були мені надати, визначені неналежним чином.
За останні 3 роки я переплатив ЖЕК № __ певну суму, оскільки проводив щомісяця оплату за повними (неналежно встановленими) тарифами, а послуги Ви надавали в неповному обсязі. Зокрема, не надавалися такі послуги:
− освітлення місць загального користування;
− обслуговування димовентиляційних каналів;
− дератизація;
− поточний ремонт;
− вивезення нечистот;
− технічне обслуговування внутрішньобудинкових мереж тепловодопостачання, в т.ч. холодного водопостачання, водовідведення, гарячого водопостачання. Більше того, ___2007 р. в моїй квартирі влаштована автономна система опалення і гарячого водопостачання, а тому виставлення будь-яких сум за обслуговування внутрішньобудинкових мереж центрального опалення та гарячого водопостачання є неправомірним.
Відповідно до ч. 3 ст. 10 Закону України „Про захист прав споживачів”, у разі виявлення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) споживач має право на свій вибір вимагати: безоплатного усунення недоліків у виконаній роботі (наданій послузі) у розумний строк, відповідного зменшення ціни виконаної роботи (наданої послуги).
Відповідно до п. 5 ч. 1 ст. 20 Закону України „Про житлово-комунальні послуги”, споживач має право на зменшення розміру плати за надані послуги в разі їх ненадання або надання не в повному обсязі, зниження їх якості в порядку, визначеному договором або законодавством.
Враховуючи вищевикладене, вимагаю провести перерахунок вартості послуг за останні 3 роки, враховуючи не задекларовані, а лише реально надані послуги, вартість яких повинна бути визначена належним чином.

21.01.2009 р. _______
Маючи на руках дані заяви та відповіді на них ви зможете відбити оскарження в суді про те що ви сиділи і не заперечували того факту що ЖЕК не якісно надавав вам послуги. ЖЕК мотивуватиме свою позицію тим що раз ви мовчали значить погоджувались.
Можливо після ваших заяв ЖЕК вишле вамдля заключення «типову угоду» якщо ви не стані самів ній розібратись проконсультуйтесь в фахівця з права. Згідно чинного законодавстваколи строни не дійшли згоди то угода вважається не заключеною і ви далі можете не платити ЖЕК добровільні внески але заперечення на угоду повинні бути подано юридично обгрунтовано з точки зору законодавства.

Немає коментарів:

Дописати коментар